FAQ - ČESTA PITANJA I NAŠI ODGOVORI

Ukoliko razmišljate o suradnji s NOVASOLom ispunite kontakt obrazac ili ostavite podatke u centralnom uredu pozivom na 052/770200. Iz centrale će proslijediti vaše kontakt podatke voditelju regije u kojoj se nalazi vaš smještaj te će vam voditelj dodijeliti zastupnika odnosno zastupnicu koja će vas nazvati i dogovoriti preliminarni sastanak. Ništa od ovoga ne obvezuje vas na potpisivanje ugovora. 

Ugovor
Što dobivam potpisivanjem ugovora?

Teško je učiniti svoj smještaj vidljiv u moru ponuda, a još je teže pratiti pravovremeno rezervacije i ažurirati kalendare na različitim prodajnim mrežama. Osim toga upiti gostiju na stranim jezicima, razna pitanja i zahtjevi, prezentacija smještaja i slike, rješavanje eventualnih reklamacija, sve to oduzima mnogo vremena i strpljenja. Posebice ako čovjek nema u tome iskustva ili ne barata stranim jezicima ili ne zna kako se oglašavati. 
Razlika je u obvezama koje nam prepuštate. 
Provjerite o čemu se sve radi.
 

Koliko traje ugovor?

Ugovor s NOVASOLom sklapa se na godinu dana ili na dvije sezone ako se zaključuje kad je sezona već u tijeku. Nakon proteka tog roka ugovor se nastavlja na neodređeno vrijeme dok god se ne raskine, a moguće ga je raskinuti pismenim putem svake godine. 

Što ako mi gosti nešto razbiju?

Koristimo razne usluge da osiguramo naknade šteta u vašem domu. Osmislili smo Obrazac za manje štete koji pokriva troškove do 135€ te oblik dodatne sigurnosti kroz dansku osiguravajuću kuću. Više o našim uslugama može pročitati ovdje

Kada je najbolje javiti se za suradnju?

Javite se čim prije, jer je naša prodaja za narednu sezonu otvorena već početkom ovogodišnje turističke sezone. Što je prije ugovor objavljen, prije će početi i rezervacije. 

Koliko se čeka objava ugovora?

Od trenutka sklapanja ugovora do njegove objave prođu najviše tri tjedna. Stoga vam savjetujemo da se javite na vrijeme. 

Plaćam li usluge fotografa i oglašavanja?

Ne, usluge fotografiranja i prezentiranja smještaja uvijek su besplatne, da li se radi o slikama za Internet portale ili za kataloški marketing, video prezentaciju i ostalo. Ako dođe do promjena u izgledu interijera/eksterijera fotograf ponovi dolazi slikati, uvijek o našem trošku.

Što ako želim iznajmljivati samo dva mjeseca u godini?

Možete i to. Ako stanujete u smještaju koji želite iznajmljivati, možete se odlučiti i na dva mjeseca godišnje i tako ostvariti dodatnu zaradu.  

Što nakon potpisivanja ugovora?

Vaša je dužnost pripremiti kuću za prihvat gostiju – to znači da kuća mora biti čista i da uređaji moraju biti funkcionalni. Mi ćemo se pobrinuti za slike, tekst, prijevod, oglašavanje, rezervacije, upite i uplate.

Kada mogu koristiti svoj smještaj za sebe?

U niskoj sezoni može koristiti smještaj za vas ili vaše goste/obitelj/prijatelje koliko god želite, dok u visokoj sezoni možete zatvoriti kalendar na tri tjedna. 
Ukoliko imate drugačije potrebe od ovih prilikom informativnog sastanka s našim zastupnikom možete zajedno pronaći rješenje. 
 

Trebam li od gosta tražiti depozit?

Ne. Depozit se traži od gostiju koji spadaju u kategoriju "grupa mladih", ako primate tu kategoriju u vaš smještaj. Više o tome pročitajte ovdje

Koliko iznosi provizija?

NOVASOL ne radi na principu provizije, već ugovara neto cijenu s vlasnikom smještaja. Na osnovu vrste smještaja, destinacije, sadržaja i mnogih drugih čimbenika, ta se cijena nadograđuje i dobiva se izlazna prodajna cijena. Pročitajte više o formiranju cijena.

Uplate
Kada i kako primam uplate za rezervaciju?

Na početku svakog mjeseca za sve rezervacije, odnosno dolaske u tom mjesecu, na svoj devizni žiro-račun. To vrijedi za sve rezervacije napravljene do obračuna - 10 dana prije kraja prethodnog mjeseca. Ako gosti rezerviraju naknadno, uplata stiže početkom sljedećeg mjeseca.

Što ako gost otkaže rezervaciju?

Ako gost otkaže rezervaciju 28 dana prije datuma dolaska – odnosno 4 tjedna prije – vi ćete dobiti uplatu u cijelosti, čak i ako se termin kasnije ne popuni, odnosno smještajna jedinica ostane prazna.

Koliko mogu zaraditi iznajmljivanjem putem NOVASOLa?

Vaši prihodi ovise o mnogočemu: lokaciji smještajne jedinice, stanju vašeg smještaja, sadržajima, kvaliteti opremljenosti, mogućnostima koje nudi okolica, omjeru cijene i kvalitete….
Prilikom potpisivanja ugovora naš će zastupnik predočiti procjenu zarade ovisno o svim tim čimbenicima. Istovremeno će vas savjetovati na koji način možete povećati zaradu.  
Želim znati nešto više o tome.

Gosti
Odkuda su moji gosti?

Vaši će gosti biti najčešće Nijemci, no česti su i gosti iz Skandinavije i drugih europskih zemalja. Osim vlastite prodajne mreže razgranate po cijeloj Europi, suradnja s partnerima nam dovodi goste iz cijelog svijeta. Na osobnoj stranici za iznajmljivače moći ćete provjeriti detalje o svakoj pojedinoj rezervaciji.

Kako će gosti pronaći moj smještaj?

Nakon potvrde rezervacije gosti dobivaju precizne upute kako stići do vaše kuće/apartmana koje je sastavio vaš zastupnik. Služba za korisnike ih je prevela na sve potrebne strane jezike. Ujedno gosti dobivaju i adresu i vaš kontakt broj telefona. 

Moram li čekati goste cijeli dan?

Gosti će dobiti broj telefona koji ste vi naveli kao kontakt broj u trenutku kada rezerviraju. Često se gosti putem jave da znate kada ih očekivati, a svakako ste ih na dan dolaska dužni primiti između 16 i 20 sati. Na svojim stranicama za iznajmljivače možete pronaći i njihov broj telefona.

Kako ću znati da imam rezervaciju?

Obavijest o rezervaciji dobivate putem sms-a i/ili elektroničkom poštom. Ujedno možete pratiti stanje svog kalendara kada god to želite putem stranica za iznajmljivače koje se ažuriraju kada nastane promjena. 

Smetaju li gostima moje osobne stvari u apartmanu/kući?

Da, gostima smetaju vaše osobne stvari. Sve osobne predmete i odjeću potrebno je skloniti i spremiti izvan smještaja kojeg su gosti iznajmili. 

Zakonske obveze
Što s boravišnom pristojbom?

Boravišna pristojba je uključena u cijenu najma smještaja i iznajmljivači su je dužni platiti najčešće u paušalnom iznosu turističkoj zajednici. Više o tome reći će vam u vašoj turističkoj zajednici, a od gostiju koji dolaze posredstvom NOVASOLa nikada ne tražite da plate boravišnu pristojbu.

Trebam li prijaviti goste?

Da. Goste je potrebno prijaviti u roku od 24 sata putem sistema eVisitor u koji se prijavljujete nakon što dobijete Rješenje o kategorizaciji. Aktivirati će vas vaša turistička zajednica.

Treba li mi kategorizacija?

Da, potrebno je dobiti Rješenje o kategorizaciji koje izdaje nadležni županijski Ured za gospodarstvo, Odsjek za turizam. Kategorizaciju dobivate nakon što je vaš smještaj spreman za iznajmljivanje, no ukoliko razmišljate o suradnji s NOVASOLom dobro nas je kontaktirati i prije nego dobijete kategorizaciju, jer vam možemo pomoći savjetima za uređenje i što bolje iskorištavanje prostora s kojim raspolažete. 

Trebam li izdavati račune gostima?

Svaki iznajmljivač, neovisno o tome plaća li porez na iznajmljivanje paušalno ili vodi poslovne knjige, dužan je sukladno važećim propisima izdavati račune i voditi evidenciju o prometu. Ukoliko iznajmljivač surađuje s NOVASOLom dužan je izdati račun za svaku pruženu uslugu NOVASOLu, a ne gostu. 

Što sve kome plaćam?

Plaćate boravišnu pristojbu, porez na prihod i turističku članarinu. Boravišnu pristojbu plaćate turističkoj zajednici, porez na prihod od turističkog najma plaćate poreznoj upravi, a na osnovu poreza na prihod plaćate na kraju sezone i turističku članarinu. O svemu će vas detaljnije uputiti porezna uprava i turistička zajednica vašeg mjesta.